Om kulturskolan

På kulturskolan spelar, sjunger och dansar cirka 600 elever varje vecka. Vi ger konserter, framträdanden och shower varje år. Kulturskolan är ett nav i kommunens kultur- och musikliv. Vi bidrar till elevens personliga utveckling.

Foto på kulturskolan

Kulturskolan håller till i före detta Tingshuset. Huset från 1918 har rustats för att passa våra behov. Vi har en trevlig, trivsam och kreativ miljö.

På kulturskolan arbetar 14 engagerade lärare. Vi vill bidra till att kulturskolan blir en viktig och stimulerande del i livet. Hos oss får eleverna redan från tidig ålder möjlighet att lära sig spela, sjunga och dansa.

Under 2023-2024 siktar vi på:

• Musikal och dansföreställningar.
  • Lunchkonserter på kulturskolan.
  • Vårkonsert och julkonsert i kyrkan.
  • Kulturskolans dag och nationaldagsfirande.

Kulturskolans rektor: Per Westblom

Foto på kulturskolans rektor

Kundtjänst svarar på frågor om kulturskolan. Vi kan också hjälpa dig att komma i kontakt med rätt person, till exempel ansvarig rektor eller annan personal på skolan.

E-post: kundtjanst@leksand.se

Adress: Kyrkallén, 793 31 Leksand

Så parkerar du när du besöker kulturskolan

• Parkeringsplatserna vid motorvärmarstolparna, 10 st plaster, är avsedda för personal.
  • Mot gymnasiet kan man parkera mot avgift.
  • Parkering vid kulturskolans entré är inte tillåten på grund av säkerhetsrisk.
  • Det är okej att hämta och lämna eleven vid entrén, men ej parkera längre tid.
  • Parkera gärna vid Alléskolan samt vid kulturhuset.

Följ kulturskolan i sociala medier

Vi har flera konton i sociala medier. Följ oss gärna!

Följ kulturskolan på Facebook för de senaste uppdateringarna.

Följ oss på Facebook för de senaste uppdateringarna om dans, musikaler, shower och produktioner!